Szerethető bútorokkal hódítjuk meg a piacot
Selim Dumani, a Yatas Grup nemzetközi értékesítési vezetője
Milyennek látja a bútorpiac helyzetét világszinten és Európában? Az Enza Home márka milyen pozíciót tölt be jelenleg?
A világpiacon az elmúlt két évben 100%-os növekedést értünk el, ami azt jelenti, hogy a 131 értékesítési pontunkat 254-re gyarapítottuk. A növekedés elsősorban két tényezőnek köszönhető: ez egyik a covid-járványt követő megváltozott bútorvásárlási szokások, a másik az Enza Home bútorok modern dizájnja és megfizethető ára. Európában a piacon tapasztalható zsugorodás ellenére az utolsó két évben 30%-ot növekedtünk, így már 59 bemutatóteremmel büszkélkedhetünk Európa-szerte.
Miért kedveltek, szerethetők, jól eladhatók az Enza Home bútorok?
A márkával életérzést szeretnénk közvetíteni, azt, hogy érezze mindenki jól magát az otthonában. Bútoraink modernek, ugyanakkor időtlen stílust képviselnek, mert vonalvezetésük letisztult. A dizájnra nagyon nagy hangsúlyt fektetünk, nem véletlen, hogy 2011 óta dolgozunk együtt nemzetközileg is elismert, világhírű tervezőkkel. Minden bútorunk különleges, adunk a legapróbb részletekre is. A 21. századi, városi ember számára lényeges, hogy egy bútornak több funkciója is legyen, illetve modulokból álljon, így lehet a legkönnyebben személyre, pontosabban térre szabni. A kényelem szintén fontos, hiszen ki ne szeretne komfortos körülmények között élni. Mondanom se kell, hogy egyik legnagyobb előnyünk: prémium minőséget megfizethető áron kínálunk.
A magyarországi bemutatóteremmel kapcsolatban mik a várakozások?
Az Enza Home márka számára a Yatas Bedding töri az utat, hiszen ez a márka már 25 éve a hazai piac meghatározó szereplője. A név hallatán ugyanis az embereknek a felsőkategóriás, minőségi termékek jutnak az eszükbe. A matracpiacon tehát az elsők között szerepelünk prémium kategóriában. Szeretnénk, ha a bútorpiacon is hasonló sikereket érne el az Enza Home. Erre minden esélye megvan, mi pedig maximálisan támogatni fogjuk a török központból.
A természet formái ihlette kollekciók
Ebru Dikmen, az Enza Home Design Team vezető tervezője
A Visions kollekciók megtervezése mindig izgalmas feladat, hiszen világhírű dizájnerekkel dolgoznak együtt. Melyik projektjüket emelné ki, ami igazán különlegesnek számít?
A Swan kanapé kollekció Riga TV szekrénysorral és dohányzóasztal, illetve a Seoul ülőgarnitúra Lome fotellel, Havana dohányzóasztallal. A Swan esetében egy dinamikus és merész vonalvezetésű kanapét álmodtunk meg, melyre a szakma is felfigyelt, hiszen 2023-ban German Design Award díjjal jutalmazták. A nappaliban tökéletes kiegészítője a Swan kanapénak a Riga TV szekrénysor és dohányzóasztal, harmonikus egészet alkotnak együtt.
A Seoul ülőgarnitúra vonalvezetése szintén dinamikus, mégis más az összhatás. Mesélne erről is?
A Seoult lágy és kerek formák jellemzik, a természetből merítettünk ihletet. Az ott megtalálható „finomságokat” próbáltuk átültetni a bútorok világába, és szerintem sikerült. Az ülőgarnitúra ugyanis félköríves, modulokból áll, ezért szabadon alakítható. A széles ülőfelület rendkívül kényelmes, a kerek párnákban folytatódnak az ívelt vonalak.
Az ívelt kanapék nagyon népszerűek. Minek köszönhető, hogy ez a dizájn trenddé vált?
A biophilikus design valóban trend manapság, népszerűségét pedig annak köszönheti, hogy mi, emberek szeretünk a természethez kapcsolódni. Azzal, hogy a természetben fellelhető organikus formákat behozzuk az otthonunkba, mintegy a természet részévé is válunk. Ez pedig jótékony hatással van testünkre és lelkünkre egyaránt. Ezek a formák ugyanis áramlást, mozgást és egyensúlyt kölcsönöznek a belső tereknek.
Akkor az sem véletlen, hogy a Seoul garnitúrához javasolt Havana dohányzóasztalon megjelenik a zöld szín.
Igen, ezt a dohányzóasztalt is biophilikus koncepció alapján terveztük meg. A zöld bronzzal ráadásul elegáns is, kicsit megtöri a bézs uralta nappalit. Az sem véletlen, hogy az asztallap valódi márvány, a természet egyik legszebb alkotása. A bronzból készült lábak a fém nemességét képviselik, arról nem is beszélve, hogy a kő és a fém kombinációja még mindig divatos.
Prémium minőség megfizethető áron
Zaim Silya, az Enza Home Magyarország brand managere
Miért éppen Budaörsön nyitották meg az első Enza Home bemutatótermet?
Ideális a környezet több szempontból is egy prémium bútormárka számára. Nem véletlen, hogy számtalan vállalkozás választotta Budaörs bevásárlóközpontoknak kialakított részét üzlethelyiségül. Jól megközelíthető, hiszen az autópálya szomszédságában vagyunk, körbevesz minket több lakberendezési üzlet is, így egy helyen hihetetlenül színes a termékkínálat. A Yatas Grup vállalatcsoport részéről elvárás, hogy az Enza Home üzleteknek tágasnak kell lenniük, hogy ízlésesen be tudjuk mutatni bútorainkat, ne legyen túlzsúfolt. Itt találtuk meg azt az üzlethelyiséget, ami minden igényünknek megfelelt.
Miért most volt időszerű egy prémium bútormárkával belépni a magyar piacra?
Fel kellett nőnünk a feladathoz, bizonyítanunk kellett a Yatas Beddinggel, hogy sikerre tudunk vinni egy prémium márkát Magyarországon. Az elmúlt 25 évben megálltuk a helyünket a piacon, és még a nehéz időszakokban is életképesnek bizonyultunk, megszerettek és keresnek minket a vásárlók. Hűségüket termékeink megbízhatóságának, magas minőségének köszönhetjük. A bútorpiacon az Enza Home is ezt képviseli. Úgy gondoljuk, hogy szükség van Magyarországon egy ilyen márkára, mert hiánypótló: prémium minőség és modern dizájn megfizethető áron.
Mitől különlegesek a bútoraik?
Tervezésük során az ember áll a középpontban, az igényeinkhez, városi életfománkhoz alakítják őket, mondhatnánk azt is, hogy az Enza Home bútorokat ránk szabják. Természetesen a trendek is fontosak, de ami még ennél is lényegesebb, hogy egy életérzést közvetítünk. Célunk az, hogy aki betér hozzánk, az érezze itt jól magát, gyönyörködjön a harmonikusan kialakított terekben, pihenjen meg nálunk, kortyoljon el egy finom teát vagy kávét. A rohanó világban mi szeretnénk lenni a béke szigete, egy nyugodt zug, ahol stílusos környezetben inspirálódhat, tervezheti meg kényelmes otthonát.